امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 27 شوال 1445 هجری قمری , 7 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز21
mod_vvisit_counterدیروز345
mod_vvisit_counterاین ماه2875
mod_vvisit_counterکل بازدید1580538

آی پی شما : 3.14.15.94

مطالب

 

پیاده راه خوب، پیاده راه بد مشاهده در قالب PDF چاپ

سلامت انسان بایستی در تمام اقدامات شخصی و عمومی به عنوان مهمترین هدف همواره مد نظر باشد. اگر در هر کاری شائبه اختلال در سلامت وجود داشته باشد، بلافاصله بایستی آن اقدام را متوقف نمود و زمانی به ادامه آن باید مبادرت شود که آن شائبه با اصلاحات لازم کاملا رفع گردد. یکی از اقداماتی که در حوزه شهری هر شهر باید مورد توجه متولیان امر باشد، احداث پیاده راه های مناسب و با در نظر گرفتن طبیعت آن شهر می باشد. بافت های مرکزی هر شهر باید از ورود خودرو ممنوع شود و با ساخت پیاده راه، مسیر های عبور دوچرخه و مسیرهای ترن های کندرو برقی برای سالمندان و معلولین، تردد ضروری در این مناطق مقدور گردد. در این مناطق حتما باید فضاهای طبیعی آن منطقه جغرافیایی نیز به مقدار زیاد تعبیه شود تا سلامت ساکنین و ترددکنندگان ارتقا یابد. ساکنین این مناطق باید خودروهای خود را در خارج از منطقه پیاده راه در پارکینگ های اختصاصی گذاشته و مانند سایرین یا پیاده و یا با دوچرخه و یا ترن برقی به منازل مسکونی خود وارد شوند.

فضاهای طبیعی که گفتم، الزاما به معنی چمنکاری و کاشت درخت نیست و منظور اینست که از بافت اقلیمی طبیعی همان منطقه استفاده شود. ایجاد پیاده راه جنگلی در یک شهر کویری جز هدر دادن آب و اختلال رساندن به سلامت مردم آن منطقه که سلیقه شان با جنگل خیلی تطابق ندارد، نتیجه دیگری نخواهد داشت. در این مناطق پیاده راه باید با پوشش گیاهی طبیعی همان مناطق پوشیده شود تا بتواند به فلسفه ایجادی خود عمل کند. اگر این موارد رعایت شود به این پیاده راه، پیاده راه خوب گفته می شود. در مقابل با عدم رعایت این نکات پیاده راه بد خواهیم داشت که منتج به نتایج مورد نظر نخواهد شد. البته انواع دیگری از پیاده راه بد نیز داریم که پیاده راه سازی شهری در خارج شهر و در مناطق طبیعی با استفاده از مصالح ساختمانی است. گاهی اوقات دیده می شود که در یک نقطه جنگلی و در خارج شهر با سیمان، جدول و موزائیک به طول کیلومترها طبیعت منطقه را تخریب نموده و مشغول پیاده راه سازی با مشخصات درون شهری هستند. این کار جز تخریب طبیعت، استفاده بیهوده از خودرو برای رسیدن به آن منطقه، ایجاد ترافیک برای سفرهای برون شهری ضروری، که همه این ها یعنی مغایرت با سلامت انسان ها، هیچ نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. شاید بتوان گفت که بدترین نوع پیاده راه سازی بد همین نوع پیاده راه سازی است. اگر می خواهیم در مناطق طبیعی بیرون شهر قدم بزنیم فقط و فقط ایجاد راه های باریک خاکی و البته با ایجاد موانع درست شده از مصالح طبیعی برای امنیت پیاده روی، کار دیگری لازم نیست. این اقدام که باید با رعایت حداقل دخالت در طبیعت انجام شود، شهروندان علاقه مند به پیاده روی را که دوست دارند در پیاده راه های طبیعی قدم بزنند، بدون خودرو به این مناطق می کشاند. بدون خودرو آمدن مزایای زیادی دارد از جمله: آلوده نشدن هوا، عدم ایجاد ترافیک، نیاوردن وسایل غیرضروری که اکثرا به زباله تبدیل و در طبیعت رها می شود، و مهمتر ازهمه ارتقاء سلامت با تنفس هوای سالم و طبیعی. باشد که فورا دست از پیاده راه سازی شهری از بیرون شهرها بکشیم و هرچه که ساخته ایم نیز فورا تخریب نموده و به جای آن بافت طبیعی منطقه را مستقر نمائیم با یک جاده باریک خاکی و امن شده با نرده هائی که از مصالح طبیعی آن منطقه باشد، قطعا همین کافی است.

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 21 اسفند 1394 ساعت 10:26

نظرات 

 
نویسنده نظر : باران ------ عنوان نظر : سلامت
جمعه 21 اسفند 1394 ، ساعت 14:29
با تشکر از زحمات شما در پی ریزی جهانی بهتر ، هر وقت که شما مطلبی را در خصوص چگونگی حفظ محیط زیست مینویسید با خواندن آن به این نتیجه می رسم که چقدر دولتمردان وجامعه ما بیمار بوده واز آن حداقلهای موجود برای سلامت ( پنج مورد) به دور هستند( هر روزه شاهد تخریب بیشتر محیط زیست و دوری از سلامت هستیم ) حال برای رسیدن به حداقلها چقدر بایستی تلاش کرد تابشود مطلب شمارا فهمید؟!!!!!!
 
 
نویسنده نظر : آرشینه ------ عنوان نظر : بیماری
جمعه 28 اسفند 1394 ، ساعت 11:32
از جامعه بیمار بایستی انتظار محیط زیست بیمار نیز داشته باشیم ، و مثل همیشه منتظر معجزه ایی هستیم که خودبخود همه چی روبراه بشه و بعد چون همه چی براحتی در دسترس قرار داره به نابودی داشته ها بپردازیم ، علت بیماری باید پیدا بشه تا از بین برده بشه
 

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .