امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 27 شوال 1445 هجری قمری , 7 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز19
mod_vvisit_counterدیروز345
mod_vvisit_counterاین ماه2873
mod_vvisit_counterکل بازدید1580536

آی پی شما : 3.17.162.247

مطالب

 

مرور مطالب سال 1394 مشاهده در قالب PDF چاپ

در سال 1394 علیرغم بضاعت علمی کمی که دارم باز هم موفق شدم که 23 مطلب مهم را مورد توجه قرار دهم که اکثر آن ها در مورد آموزش و سلامت انسان می باشد. در مطلب طغیان انسان، نوشتم که انسانی که آموزش و سلامت خوبی ندارد به طبیعت بی احترامی می کند و درنتیجه طبیعت را برعلیه خود می شوراند و به غلط اسم آن را طغیان طبیعت می گذارد، همین انسان با جاده سازی بی حد و حصر و استفاده بی منطق و زیاد از این جاده ها هم باعث تخریب طبیعت می شود و هم با تصادفات زیاد شادی خود را از بین می برد و راه حل را لزوم تخریب جاده های غیرضروری ذکر کردم، در مطالب خرافات مانع اصلی رشد و انواع خرافات اشاره کردم که خرافه گرائی از جامعه بدون آموزش و سلامت، رخت بر نمی بندد، شهروندان اینگونه جوامع، نمایشگاه کتاب را به پیک نیک تبدیل می کنند و حتی به منظور حفظ طبیعت به تخریب آن می پردازند که در مطلب تخریب با هدف احیا به این موضوع پرداختم. در دو مطلب جالب ثابت کردم که عامل آرامش ده کشور آرام دنیا، اهمیت دادن به آموزش و سلامت شهروندان و عامل ناآرامی ده کشور ناآرام دنیا عدم اهمیت برای آموزش و سلامت شهروندان بوده است. در مطالب متعدد به زباله سازی به عنوان یک عامل خطرناک توجه دادم و راه حل را فقط تاکید بر عدم تولید زباله منحصر نمودم و نوشتم که در غیر اینصورت دفن انسان در زباله ها دور از تصور نیست و به یکی از بدترین و خطرناک ترین زباله ها یعنی ته سیگار اشاره کردم که باید برای کنترل آن جریمه ته سیگار بسیار زیاد وضع شود. در مطالب فوق تاکید کردم که همه این موارد باعث کم شدن طول و عرض عمر می شود. بازهم برای تاکید بر سلامت به موضوع سکته در جوانی پرداختم و عوامل ریشه ای شاد بودن را در مطلب زنده باد شادی مورد توجه قرار دادم. به سه عامل خرافه گرائی، درآمد بادآورده و تاریخ پرحادثه که یک عارضه مهم آن ایجاد بحران شایستگی و در نتیجه باعث چاپلوس پروری و عدم توجه به شایسته سالاری می شود و این به نوبه خود جلوی رشد جامعه را می گیرد، اشاره کردم و در مطلب عصبانی، عجول و بی عرضه آن سه عامل را به تولید مردمی با سه خصوصیت فوق ربط دادم. بازهم با تکیه بر احترام به طبیعت، بی احترامی به آن و تغییرات بی منطق در آن را در مطلب هنر خود بیمارسازی توضیح دادم و در مطالب متعدد از جمله رعایت اخلاق پزشکی و نتیجه درمان محوری، تغییر باور درمانی به باور حفظ سلامت در جامعه پزشکی را عامل اصلی اصلاح دانستم. نتیجه استفاده بی رویه از خودرو را به وضوح در مطلبی با همین عنوان تشریح کردم، درمان پدیده کارتن خوابی را افزایش کار مفید شهروندان دانستم، برای اینکه در جامعه، احترام به جان انسان مورد توجه باشد، نوشتم که همه چیز باید ارزش خود را داشته باشد تا ارزش جان انسان در بالاترین رتبه قرار بگیرد تا به آن احترام شایسته گذاشته شود و در آخرین مطلب تحت عنوان پیاده راه خوب، پیاده راه بد، باز به احترام به طبیعت تذکر دادم و ساخت پیاده راه در خارج شهر و عدم ساخت آن در مراکز شهر را یکی از این بی احترامی ها دانستم.

خلاصه اینکه من در حد توان ضعیف خود گفتم و نوشتم و فکر می کنم که مسیر درستی را طی می کنم، اگر اینطور نیست با گذاشتن نظر مرا راهنمائی کنید.

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 28 اسفند 1394 ساعت 11:44

نظرات 

 
نویسنده نظر : باران ------ عنوان نظر : تلاش
شنبه 29 اسفند 1394 ، ساعت 02:04
باسپاس از تلاش شما - امیدوارم که سال 95 نیز از خواندن مطالب شما بهره مند شویم - نوروز برشما خجسته باد
 
 
نویسنده نظر : مهر ------ عنوان نظر : مرور
شنبه 29 اسفند 1394 ، ساعت 19:05
ضمن تشکر از شما میخواستم بگم همه مقاله های شما رو دوست داشتم و طرح تحول درمان و انواع خرافات و بحران شایستگی برام خیلی حرف داشت مرسی و امیدوارم که خانه تکانی امسال ما از تکاندن خرافات وجهل از وجود ماو تمامی خصلتهایی باشد که موجب وضعیت کنونی ماشده ، در اینصورت است که میتوانیم لیاقت بهارو پاییز و زمستان سال بعد را داشته باشیمو زندگی را زندگی کنیم .
 
 
نویسنده نظر : مهتاب ------ عنوان نظر : عیدانه
چهارشنبه 04 فروردین 1395 ، ساعت 12:23
سلام آقای دکتر، سال نو بر شما و خوانندگان فهیم تان مبارک،جمع بندی جامع و کاملی بود. آرزو میکنم در سال جدید آنقدر شعورمان بالا و بالاتر برود که سوز دل طبیعت و اساتیدی چون شما کم و کمتر شود. تلاشتان مستدام و به امید جهانی بهتر
 
 
نویسنده نظر : آرشینه ------ عنوان نظر : بیماری
جمعه 06 فروردین 1395 ، ساعت 19:30
باتشکر از سایت به روز شما - مشکل ما اینه که چنددهه ست که جامعه ما دچار بیماری شده ، فرد فرد این جامعه بیمار در بروز احساسات طبیعی خود با موانع اجتماعی و ... روبرو میشه در نتیجه به حس غم فرد به افسردگی و... تبدیل میشه بایستی شرایطی بوجود بیاد که احساسات طبیعی بروز پیداکنه تاشخص سالم بتونه مطالب شما را بخونه واونوقت جهانی بهتر بوجود بیاد
 
 
نویسنده نظر : خسرو ------ عنوان نظر : سیزده بدر
پنجشنبه 12 فروردین 1395 ، ساعت 23:41
باسلام و تبریک عید و نیز آرزوی سلامتی و تلاش بیشتر برای شما و فهم بیشتر برای عقلانی شدن جامعه امیدوارم که روز سیزده خوبی داشته باشید و از اینکه در اکثر مناطق بارندگی پیش بینی شده خوشحالم چون آسیب رسانی مردم به طبیعت کمتر خواهد شد.
 
 
نویسنده نظر : باران ------ عنوان نظر : سیزده
شنبه 14 فروردین 1395 ، ساعت 15:45
در آیین ایران کهن هیچ چیز نحسی وجود نداشته و دوازده روز فروردین به نشانه دوازده ماه جشن گرفته میشده و روز سیزدهم رو هم جشن می گرفتند که دوازده ماه پیش رو سال پر برکت و شادی باشد تمامی مراسم های ایران زمین همه پر از شادی و نشاطه و نحسی از خرافات و بعداز ایامی جزو رسوم خرافی ماشدولی بازهم خوب بود که بارون شد و بقول خسرو گرامی طبیعت آزار کمتری دید.
 
 
نویسنده نظر : کوچکی ------ عنوان نظر : تشکر از زحمات شما
دوشنبه 16 فروردین 1395 ، ساعت 08:03
با سلام و تشکر از زحمات شما در روشنگری جامعه
 
 
نویسنده نظر : صمد خامسی ------ عنوان نظر : سال اقدام و عمل به حفظ طبیعت و عدم ایجاد زباله
یکشنبه 22 فروردین 1395 ، ساعت 18:06
دکتر امینیان عزیز
سلام تشکر بابت مطالبی که باعث چالش ذهنی خوانندگان میشه وتفکر در مورد احترام به طبیعت رو باعث میشه امید به توجه به شعار سال:
سال اقدام و عمل به حفظ طبیعت و عدم ایجاد زباله
 
 
نویسنده نظر : علی قاسمی ------ عنوان نظر : تشکر از زحمات شما
شنبه 11 اردیبهشت 1395 ، ساعت 13:51
با سلام خدمت دکتر امینیان عزیز
ضمن تبریک سال نو از زحمات حضرتعالی در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ سلامتی و بهداشت تشکر ویژه دارم .
 

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .