امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 28 شوال 1445 هجری قمری , 8 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز226
mod_vvisit_counterدیروز345
mod_vvisit_counterاین ماه3080
mod_vvisit_counterکل بازدید1580743

آی پی شما : 13.58.247.31

مطالب

 

خشکسالی در ساحل دریای خزر مشاهده در قالب PDF چاپ

این خبر یعنی خشک شدن ساحل، دیروز در رسانه ها منتشر شده است. می دانید که ساحل جنوبی دریای خزر از سرسبزترین و زیبا ترین ساحل ها در دنیا بود که هم اکنون با بی احترامی های زیادی که ما نسبت به طبیعت انجام داده ایم پر شده است از زباله و جدیدا نیز به سمت کویر شدن پیش می رود. جالب است که باز هم با چشمان کاملا بسته نسبت به اشتباهاتمان در فکر یک اشتباه بزرگتر و یک بی احترامی شدیدتر افتاده ایم و آن اینست که می خواهیم آب این دریا را به کویر مرکزی منتقل کنیم. این یعنی هم بی احترامی به دریا، هم بی احترامی به کوه و جنگل که در مسیر این آب رسانی مورد حمله و تخریب قرار می گیرد و هم بی احترامی به کویر که باید آبی را تحمل کند که به صورت انتخاب اصلح در طول زمان خود را از آن دور نگه داشته است.

در خبر دیگری می خواندم که یک مدیر مرتبط اعلام می کرد که آب دریای خزر یک متر پائین رفته است و پروژه انتقال آن به کویر این واقعه هولناک را تشدید می کند. چرا باید چوب پرمصرفی ما را، دریا، کوه، جنگل و کویر بخورد، مگر آن ها موجودات خلق شده توسط همین خالق ما نیستند؟ بله در موارد بسیار نادر و بسیار ضروری و آن هم با تمهیدات لازم می توان اجبارا و با حداقل ضربه به طبیعت و آن هم در محدوده قابل جبران برای طبیعت، از آن استفاده کرد و در اولین زمان ممکن به احیا قسمت مورد تخریب همت گماشت. در شرایط فعلی که ما باید با مصرف کمتر، تخریب جاده های دسترسی اضافی که به وفور ساخته ایم، پارک خودروهای مان در پارکینگ ها، عدم تولید زباله و فاضلاب در حد امکان و ... استفاده و تخریب را به حداقل برسانیم نه با اجراء پروژه های تخریبی، هر کاری بکنیم بلائی هست که به سر خود می آوریم و با ایجاد بیماری در خودمان، آرامش و آسایش خود را به مخاطره می اندازیم و این درست مغایر با هدفمان از آن کار است.

بیائید دست از اقدامات غلط برداریم و با خوداتکائی نه با اتکا به دیگران و محیط زیست، زندگی کنیم، بیائید به منظور ایجاد آرامش برای خودمان با آرامش دیگران و محیط زیست بازی نکنیم و بیائید برای همه اجزاء طبیعت احترام قائل باشیم نه فقط برای خودمان که اگر این سه اصل مهم را رعایت نکنیم حتما و حتما به آرامش نخواهیم رسید همانگونه که فقیر و غنی ما الآن در آرامش به سر نمی برند. این وظیفه تک تک ما است و هرکس باید از خود شروع کند. اینکه چه باید بکند و بکنیم در مطالب متعدد همین سایت به اینگونه کارها و الزامات اشاره شده است.

عکس های زیر از سواحل خشک شده و پر از زباله و فاضلاب دریای خزر در سایت ها منتشر شده است:

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 21 خرداد 1395 ساعت 14:52

نظرات 

 
نویسنده نظر : مهر ------ عنوان نظر : سلامت
جمعه 21 خرداد 1395 ، ساعت 15:13
ممنون از آگاهی رسانی شما، بی فکری و یا بیشعوری ما نسبت به طبیعت بسیار وحشتناک و خارج از حد تصوره ، کافیست که یک عکس از سواحل دریای روس را ببینیم که بسیار پاکیزه و زیبا نگه داشته شده ، اون تمدن بسیارکهن والایی که همه جا به آن افتخار میکنیم بدل به تصاویر بالا شده !!! ضمناً مگر سمنان و.. چقدر جمعیت داره که مسئولین به این فکر دهشتناک افتاده اند ، البته این امر در کشوری که شایسته سالاری بمعنای تملق گویی و ... باشد طبیعی ست .با این وضعیت افتخار به طرح تحول سلامت هم میکنن تصاویر بالا نشاندهنده تحول در سلامت ه منتهی در جهت عکس .
 

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .