امروز : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 27 شوال 1445 هجری قمری , 7 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز276
mod_vvisit_counterدیروز523
mod_vvisit_counterاین ماه2785
mod_vvisit_counterکل بازدید1580448

آی پی شما : 13.59.100.42

مطالب

 

هشدار مرگ کلاغ ها مشاهده در قالب PDF چاپ

چندی پیش در یک خبر کوتاه، مرگ 100 قطعه کلاغ در بازه زمانی یک ماهه (شهریور 1395) در برخی خبرگذاری ها منتشر شد و همه ما بدون واکنش قابل توجه، از کنار آن گذشتیم، غافل از اینکه این یک هشدار به ما انسان ها بود که هان، شاید نوبت بعدی این اتفاق در میان شما باشد. البته دلایلی که کارشناسان برای این مرگ دسته جمعی ذکر کردند، مطلب جدید و غیر قابل تصوری نیست و مدت های مدیدی است که به صورت متفرق جان ما انسان ها را می گیرد ولی کسی توجه جدی به آن نمی کند. در قسمتی از این خبر کوتاه چنین آمده است:

"در گزارش مکتوب اداره کل دامپزشکی درخصوص کالبد شکافی، نمونه برداری و بررسی های آزمایشگاهی لاشه های کلاغ، هیچ مدرکی دال بر وجود یک عامل مشخص بویژه ویروسی ثبت نشده است. همچنین حسب اعلام اداره کل دامپزشکی،شرایط محیطی و تجمیع شدن چند عامل همچون بالا رفتن ناگهانی دما، عدم دسترسی به غذای طبیعی و سالم و مسمومیت محیطی در کلاغهای ضعیف تر منجر به از دست دادن توان پرواز و زمین گیر شدن در محیط شهر بوده و در نهایت به تلف شدن آنها منجر شده است".

پس سه علت برای این مرگ فجیع دسته جمعی ذکر شده است:

-          بالا رفتن دما

-          عدم مصرف مواد غذائی طبیعی و سالم

-          سموم موجود در آب، خاک و هوا

وجدان خود را قاضی کنید و ببینید که عامل ایجاد این سه علت چه بوده و آیا غیر از ما انسان ها نقش عوامل احتمالی دیگر چقدر است؟ مگرغیر از اینست که ما با مصرف سرسام آور سوخت های فسیلی باعث افزایش دمای کره زمین شده ایم، مگر غیر از اینست که ما با دخالت در طبیعت مثل مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیائی مواد غذائی را از حالت طبیعی و سالم خارج کرده ایم و مگر غیر از اینست که ما با فرستادن سموم از لوله اگزوز ماشین ها و دودکش خانه ها و کارخانجات و نیز فرستادن پسماندهای شیمیائی خطرناک از منازل و کارخانجاتمان آب، خاک و هوا را به شدت آلوده کرده ایم. کدام جاندار و بی جان دیگری در این امور با ما شراکت داشته اند؟ مطمئن هستم که وجدان بیدار تایید می کند که فقط ما انسان ها مقصریم و بنابراین از همین لحظه باید اصلاح را شروع کرد که یک لحظه دیگر هم خیلی دیر است.

راه حل اینست که:

-  مصرف سوخت های فسیلی باید تا حد امکان کم شود چه در خودروها و چه در کارخانجات و به جای آن از انرژی های طبیعی مثل باد و انرژی خورشیدی استفاده بشود

-  سموم و کودهای شیمیائی باید کنار گذاشته شود و به جای آن از دفع طبیعی آفت ها کمک گرفته شود

-  کارخانجات غیر استاندارد که پسماندهای سمی و خطرناک تولید می کنند باید با کارخانجات مدرن و استاندارد جایگزین گردد

-   تولید زباله باید به نزدیک صفر رسانده شود

و کارهای دیگری از این دست که در مطالب دیگر همین سایت به آن ها اشاره کرده ام و دانشمندان و نخبگان دانشگاهی نیز در مقالات و کتاب های خود به صورت مشروح توضیح داده اند. اگر شروع کردیم شاید خطر از بیخ گوشمان بگذرد و اگر شروع نکنیم سرنوشت کلاغ های مشهد پیش پای ما است و از آن گریزی نیست و اینست هشدار مرگ کلاغ ها به ما.

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 25 فروردین 1396 ساعت 18:55

نظرات 

 
نویسنده نظر : دوست ------ عنوان نظر : مرگ
یکشنبه 07 خرداد 1396 ، ساعت 12:26
مرگ دوستی ها یعنی مرگ انسانیت و مرگ طبعیت و .....
 

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .