امروز : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 27 شوال 1445 هجری قمری , 7 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز102
mod_vvisit_counterدیروز523
mod_vvisit_counterاین ماه2611
mod_vvisit_counterکل بازدید1580274

آی پی شما : 18.222.115.120

مطالب

 

خرافات عامل همه بدبختی ها مشاهده در قالب PDF چاپ

اگر از من بپرسند که عامل اصلی عقب ماندگی و توسعه نیافتگی ما چیست حتما پاسخ خواهم داد خرافاتی بودن مردم و فرهنگ ما. البته خرافات به معنی کامل و جامع آن یعنی "باور، گفتار یا رفتاری که به منظور خاصی بکار برده می شود ولی با آن منظور خاص هیچگونه رابطه منطقی و علت و معلولی ندارد".

ما اگر کشوری درست کرده ایم که در آن مشکلات پیچیده زیاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، محیط زیستی و ... وجود دارد و در همه زمینه ها وضعیتی داریم که قابل دفاع نیست باید به دنبال ریشه بگردیم و با شاخ و بال پیدا کردن خودمان را مشغول و دلخوش نکنیم. فقر در جامعه عیان و آشکارا خود را به رخ می کشد، ربا و نزول خواری رسمی و غیر رسمی همه چیز را در بر گرفته است، ارزش پول ملی به اندازه همان برگ کاغذ شده است، اعتیاد در بین همه سنین و هر دو جنس موج می زند، طلاق به یک موضوع پیش پا افتاده تبدیل شده است، سن فحشا با سن بلوغ فرقی ندارد، تنش های سیاسی و بین المللی فراوان گریبان کشور را ول نمی کند، زرنگ بازی و حیله گری در محیط های کاری بر کاری بودن به شدت غلبه دارد، همه به دنبال درآمد بدون کار کردن هستند، مدیران شایسته وجود ندارد و آن تعداد انگشت شمار اکثرا منزوی هستند، سرمایه گذاری با نگاه به سود بانکی همه مردم را روانه بنگاه های مالی بی ریشه کرده و حاضر به سرمایه گذاری در تولید نیستند، مردم در خیابان و بطور علنی فریاد می زنند "ما پول میخوایم یالله" که جمله ای بسیار کودکانه است که از دهان سی چهل ساله های ما در وسط خیابان و بدون شرمندگی خارج می شود، بی ادبی و توهین به یکدیگر در کوچه و خیابان و بیابان، بزرگ و کوچک نمی شناسد، از محیط زیست های مختلف جنگل، دریا، بیابان، تالاب، کویر و ... چیزی باقی نمانده و همه در حال نابودی کامل است، آسفالت و جاده کشی در حال انهدام همه چیز است، سفرهای بدون هدف و سرگردان اقشار مختلف را در 365 روز در جاده ها سرگردان کرده است، زباله و پسماند ها کشور را به زباله دانی شبیه نموده است و ده ها مشکل بزرگ دیگر که همه ما هر روزه با آن ها در گیر هستیم، این همه جانبه بودن گرفتاری ها به ما می گوید که دنبال یک ریشه قوی بگردید و آن را از جا بکنید و خود را با ریشه های کوچک و شاخ و برگ مشغول نکنید.

وقتی که یک کارمند برای امرار معاش خود با التماس از مافوق خود اضافه کار ی نکرده می خواهد، مگر نمی داند که پولی که برایش کاری انجام نگرفته نمیتواند امرار معاش او را تامین نماید و نمی بیند که تاکنون که آنهمه گرفته مشکلش حل نشده است پس چرا این رابطه منطقی را متوجه نمی شود من میگویم چون ذهن خرافاتی دارد و فهم رابطه علت و معلولی برایش موضوعیت ندارد. مثل فردی که برای بیماریش پارچه به درخت می بندد و او هم رابطه منطقی بین این دو کار را درک نمی کند که هیچ رابطه علت و معلولی با هم ندارند. کسی که برای تفریح ماشین سواری می کند و در جاده ها سرگردان می چرخد نمیداند که با بلایی که دارد به سر خود و طبیعت می آورد نهایتا هیچ فرح روحی برایش نمی ماند و این رابطه علت و معلولی را فهم نمی کند چون ذهنش یک ذهن خرافی است. با این ذهن های ضعیف است که تصمیمات غلط در کشور گرفته می شود و همه ما علت و معلول شناسی را کنار گذاشته و بدون توجیهات منطقی همه کار می کنیم و نتیجه اش می شود همین کشوری که همه از وضعیت آن ناراضی هستیم. اگر مدیران یک کشور و مردم آن در هر کار ریز و درشتی که می خواهند انجام بدهند و یا هر توقع و درخواستی که دارند، منطق را مبنا قرار داده و بین آن کار و توقع و منظوری که دارند رابطه علت و معلولی را اثبات کرده و سپس دست به اقدام بزنند، مطمئن باشید که در یک بازه زمانی نه چندان طولانی مشکلات کشور رو به حل شدن خواهد رفت و در غیر این صورت اذهان مشحون از خرافات مردم و متولیان، توان اداره کشور به سمت رفاه و آرامش را نخواهند داشت.

راه نجات فقط و فقط کنار گذاشتن خرافات و خرافه گرایی به معنی عامی که در بالا گفتم است و همه باید منطقی فکر و منطقی عمل کنیم و هر باوری که پیدا می کنیم و هر حرفی که می زنیم و هر عملی که انجام می دهیم، با دلیل و برهان درستی آن را ثابت نماییم و تا ثابت نشده در درست بودن آن شک داشته باشیم و عمل به آن را به تاخیر بیندازیم.

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 07 اردیبهشت 1397 ساعت 09:18

نظرات 

 
نویسنده نظر : جانا ------ عنوان نظر : ریشه
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 ، ساعت 11:59
جناب دکتر با درود, مطالبی رو که عنوان نمودید صحیح میباشد ولی خرافات یکی از عوامل بدبختی کشور ماست, ولی ریشه اصلی در جایی دگر نهفته ست که متاسفانه متل خیلی از مسائل از دید شما پنهان است که نتوانسته اید بدان بپردازید , بایستی عمقی تر پدیده های اجتماعی رو دید و مطالعه کرد مثل تمام کشورهای پیشرفته ,
 

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .