امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 28 شوال 1445 هجری قمری , 8 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز246
mod_vvisit_counterدیروز345
mod_vvisit_counterاین ماه3100
mod_vvisit_counterکل بازدید1580763

آی پی شما : 3.14.80.45

مطالب

 

مرگ تدریجی دریای خزر مشاهده در قالب PDF چاپ

همیشه وقتی ارزش وجودی یک موجود کم می شود یعنی کسی برای بود و نبود آن ارزشی قایل نیست، بصورت کاملا طبیعی احترام آن کم شده و در نتیجه از بین رفتنش باعث ناراحتی نشده و این شروع نابودی آن موجود است. اگر می بینید که در جامعه ما در هر لحظه بصورت هکتاری جنگل ها در حال انهدام است، حیات وحش با سرعت نابود و گونه های مختلف آن در حال انقراض است، دیگر از هوای سالم، آب گوارا و خاک حاصل بخش خبری نیست، دریاچه ها، تالاب ها و ... در حال مردن هستند و خیلی دیگر از موارد اینچنینی، این بخاطر آنست که ما برای آن ها ارزشی قایل نیستیم و فکر می کنیم که بود و نبود آن ها فرقی نمی کند و این می شود که با استیلائی که انسان بر طبیعت دارد باعث نابودی اجزاء طبیعت می شویم.

ما مردمی خرافاتی هستیم چون اعمال، گفتار و باورهایی داریم که با اهدافی که برای آن ها بیان می کنیم هیج رابطه علت و معلولی ندارند. در همین ایام اخیر صف های طولانی خرید ارز را دیدید، این رفتار آن ها در خوشبینانه ترین حالت برای این بود که ارزش پول خود را حفظ کنند اگر چه اکثر آنان قصد به دست آوردن سود داشتند، این هدف که من با چند ساعت صف ایستادن ارزش دارا ئیم را حفظ می کنم با هیچ منطقی رابطه علت و معلولی پیدا نمی کند. مگر چند ساعت صف ماندن چقدر کار مفید محسوب می شود که بتواند سود فراوانی ایجاد کند و اینست نمونه کامل و دقیق یک باور خرافاتی که در پوست و گوشت و استخوان ما نفوذ کرده و روز به روز هم وضع ما را بدتر می کند و می بینید که کرده است. ما با خرافی بودن کار دست خودمان داده ایم و یکی دیگر از عوارض آن ارزش قائل نشدن برای موجودات اطراف ما است. کسی که برای خودش ارزشی متصور نیست و برای چند دلار در صف می ایستد و بعضا کتک کاری می کند و فحش رکیک می دهد و می خورد، حتما بر ای درخت و گل و حیوان و کوه و دریا و جنگل هیچ ارزشی قاول نمی شود و این می شود که این موجوداتی که گفتم در کشور ما با سرعتی بسیار بیشتر از سایر کشورها در حال مردن و نابودی هستند.

در مطالب قبلی گفتم و نوشتم که بی ارزش شدن سایر موجودات در یک جامعه در حدی پایین باقی نمی ماند و نهایت آن به بی ارزش شدن انسان منجر می شود که امروزه شاهد آن هستیم. گشته شدن بیش از 20000 نفر و معلول شدن بیش از 300000 نفردر سال در تصادفات جاده ای، آمار مرگ و میر بسیار بالا بر اثر آلودگی هوا بویژه در کلان شهر ها، وفور بیش از حد بیماری های غیرواگیر و غیر پاسخگو بودن سیستم سلامت کشور، نوبت های طولانی پزشکان و بیمارستان ها با توهین در اطاق های انتظار آنان و .... علائم بسیار بسیار روشن از کاهش ارزش جان انسان ها در جامعه ما است که باز هم به دلیل کوته فکری ناشی از باورهای خرافاتی توسط ما درک نمی شود و همان راه غلط را به سرعت در حال رفتن هستیم.

در اینجا خبر مرگ تدریجی دریای خزر را که در اکثر خبرگذاری ها آمده است بخوانید:

"تراز آب دریای خزر از سال ۱۳۷۴ الی ۱۳۹۴ حدود ۱۳۰ سانتیمتر کاهش داشته است. تبخیر آب به علت گرمای زمین و احداث سدهای فراوان روی رودخانه‌ها از عوامل دخیل در این پدیده هستند. این پسروی آب علاوه بر صدمات محیط زیستی به سواحل مازندران بویژه در بخش شرقی دریای خزر موجب بروز خسارات به صنعت گردشگری این منطقه شده است. مقاصد گردشگری که روزی جمعیت زیادی را در خود می‌دید، بواسطه پسرفت آب، در حال حاضر متروکه شده یا به چراگاه دام تبدیل شده است. اگر این پسروی ادامه پیدا کند، صدمات جبران‌ناپذیری برای جزیره «آشوراده» و شبه‌جزیره «میانکاله» در پی خواهد داشت. در این شرایط، برخی کارشناسان معتقدند اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان موجب تشدید این وضعیت، بر هم خوردن اکوسیستم طبیعی، افزایش شوری آب و به خطر افتادن زیستگاه ماهیان و سایر موجودات زنده دریای خزر می‌شود و تجربه دردناک دریاچه ارومیه در شمال کشور تکرار خواهد شد."

بیاید با هم تصمیم بگیریم این دور باطل را در یک جا قطع کنیم. شروع این قطع همانگونه که قبلا بارها نوشتم اینست که اولا اعمال و باورهای خرافی را یکسره و بطور کامل به دور افکنده و ثانیا در هر جایی که هستیم بدون نگاه به این و آن، کار مفید خود را افزایش دهیم تا مرحله ای که از 20 دقیقه روزانه فعلی به 5 ساعت برسانیم. این کار ما اگر توسط همه شروع شود تولیدات و خدمات را افزایش می دهد و در نتیجه درآمدها را زیاد خواهد کرد و افزایش درآمد یعنی پرداخت مالیات و آن نیز هم فشار مردم در جهت کنترل متولیان را بسیار زیاد و کارآمد می کند و هم متولیان با آن، زیر نظر مردم تیزبین و آگاه به کار رسیدگی به امور محوله خود به نحو احسن می پردازند و از این مرحله است که نظارت مردم مالیات بده کار خود را می کند و متولیان دست از پا خطا نمی کنند و امور کشور سامان می گیرد. مطمئن باشید که برای بالا بردن ارزش انسان و رفاه او هیچ راه دیگری وجود ندارد و البته با بالا رفتن فهم و درک آحاد جامعه، احترام و ارزش وجودی سایر موجودات نیز بالا خواهد رفت و آن موقع است که دریای خزر نیز از مردن نجات یافته و زنده، جوان و زیبا خواهد شد و خواهد ماند مثل دریاهای زنده، زیبا و جوان دیگری که در دنیا شاهد هستیم. به امید آن روز ...



نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 24 اسفند 1397 ساعت 19:56

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .