امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 10 ذي‌القعده 1445 هجری قمری , 19 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز425
mod_vvisit_counterدیروز302
mod_vvisit_counterاین ماه7616
mod_vvisit_counterکل بازدید1585279

آی پی شما : 13.58.113.193

مطالب

 

لیوان زندگی استاندارد مشاهده در قالب PDF چاپ

بارها شنیده ایم که اگر قسمت پر لیوان را ببینیم و به قسمت خالی لیوان توجه کمتری داشته باشیم،انسان خوش بینی خواهیم بود و بهتر میتوانیم ناداشته ها را تحمل و از داشته های خود استفاده کنیم. این موضوع در خیلی از موارد کاربرد دارد و میتواند توجیه کننده خوبی برای مسایل مختلف در زندگی باشد ولی یک زندگی را بطور کامل شرح نمیدهد،چرا که اندازه لیوان زندگی اشخاص مختلف متفاوت است و کسی نمیتواند با دیدن لیوان دیگری،قسمت پر و خالی لیوان خود را اندازه گیری نموده و شاد یا غمگین شود.

به نظر میرسد که اندازه واقعی لیوان زندگی یک شخص در پایان عمرش مشخص میشود و در آن موقع میتوان ارزیابی کرد که چه مقدار آن پر و چه مقدار آن خالی است و در نتیجه چون کار از کار گذشته،آن فرد زمان برای جبران ناداشته ها و استفاده از داشته ها ندارد،بنابراین بهتر است به شکل دیگری به موضوع نگاه کنیم بطوریکه از طرفی قابل فهم و قابل استفاده باشد و از طرف دیگر به اصل موضوع خدشه ای وارد نشود.

بدین منظور میتوان لیوان زندگی هر شخص را به اندازه ای در نظر گرفت که خوبیها و زیباییهای تولید شده توسط آن شخص،بطور کامل آن را پر نماید. یعنی هر چه تولید خوبی وزیبایی توسط یک نفر بیشتر باشد،لیوان زندگی او بزرگتر وهر چه کمتر باشد لیوانش کوچکتر خواهد بود.

انسان باید تلاش کند هر چه ممکنست با تولید خوبی و زیبایی لیوان زندگی خود را بزرگتر نماید و این کار را تا آنجا ادامه دهد که به یک حالت آرامش درونی برسد. در این موقع است که اندازه لیوانش به اندازه استاندارد برای یک زندگی خوب و شایسته رسیده است.

برای رسیدن به این هدف لازمست با مطالعه و تفکر ارتباطات خود را با خدا،انسانهای دیگر و طبیعت در جهت افزایش خوبیها و زیباییها ارتقاء دهد.

در حقیقت لیوان زندگی یک شخص،اندازه دنیای او را مشخص میکند،دنیای بزرگ یک نفر بدین معنی است که دنیا به خواسته های او توجه میکند و نشانه آن اینست که در مرحله اول، خدا،در مرحله بعد سایر انسانها و در مرحله نهایی،طبیعت در جهت خواسته های او عمل خواهند کرد.

افزایش فهم و درک انسان منجر به افزایش اندازه دنیای او و در نتیجه منجر به اجراء شدن خواسته ها و براورده شدن نیازهایش خواهد شد.

بکوشیم با تولید خوبی و زیبایی،اندازه لیوان زندگی خود را به اندازه استاندارد برسانیم تا با آرامش درونی،زندگی واقعی را تجربه کنیم.

اگر خواهی بمانی شاد و سرمست
خدا  با  بندگی ، انسان  به  شادی

 

خدا،انسان،طبیعت را نما مست
طبیعت مست از هر احترامست


نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان دوشنبه, 24 بهمن 1390 ساعت 00:00

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .