امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 10 ذي‌القعده 1445 هجری قمری , 19 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز459
mod_vvisit_counterدیروز302
mod_vvisit_counterاین ماه7650
mod_vvisit_counterکل بازدید1585313

آی پی شما : 18.219.103.183

مطالب

 

درسی از طبیعت مشاهده در قالب PDF چاپ

 

امروزه بر همه دانشمندان و هنرمندان رشته های مختلف علم و هنر ثابت شده است که نظم و انسجام موجود در جهان،فراتر از تصور انسان است.ارتباط اجزاء عالم و تنیدگی آنها در هم آنقدر بالا، زیاد و دقیق است که در یک نگاه عمیق،همه خلقت یک واحد انفکاک ناپذیر به نظر میرسد.

از طرف دیگر با کمی تأمل و تعمق میتوان دریافت که تمام عالم خلقت برای آرامش انسان و در جهت افزایش رفاه و راحتی او خلق شده است.یعنی آنچه که در جهان وجود دارد،به همین شکل و کیفیت،با این دستورالعمل کار میکند که "آرامش و رفاه انسان را تأمین کن" و ادامه میدهد که "انسان میتواند خدا گونه بشود".با توجه به این واقعیت،همه حرکات و سکنات موجود در عالم، میتواند درس زندگی باشد و از این درسهای بیکران میتوان برای رسیدن به آرامش استفاده کرد.

در اینجا میخواهم به یک درس مهم که میتوان از طبیعت آموخت اشاره کنم و آن اینست که، هر کدام از اجزاء طبیعت با صدای رسا به انسان میگوید که چه کاری خوب است و چه کاری بد است،یا اینکه این کار تو را به آرامش میرساند و آن کار آرامش را از تو میگیرد.مثلا دقت در آنچه که عقاب میخورد و یا از آن متنفر است و یا آن کارهایی که انجام میدهد و یا اعمالی که از آن دوری میکند،به انسان این درس را میدهد که اگر میخواهی چشمان تیزبین و قوی داشته باشی در خوراک و اعمال من مطالعه و تفکر کن،زیرا من تیزبین ترین و قویترین چشمها را دارم.یا اینکه پلنگ به انسان درس میدهد که اگر میخواهی عضلات و مفاصل قوی داشته باشی به خوراک و اعمال من نیک نظر کن،چرا که من واجد قویترین و چابکترین مفاصل و سیستم اسکلتی هستم.

در جهت عکس نیز میتوان از طبیعت درسهای بزرگی گرفت،مثلا اگر نمیخواهی سست و ضربه پذیر باشی به خوراک و اعمال حلزون با دقت بنگر واز این موارد پرهیز کن و در صورت عدم امکان حداقل برای خودت به فکر محافظ مطمئنی باش.

در این زمینه مطالب بسیاری وجود دارد و درسهای زیادی قابل اکتساب است که در فرصت مناسب به آن خواهم پرداخت.

واقعا شگفت انگیز است چرا که دستورالعمل یک زندگی همراه با سلامت و آرامش بطور کامل وحتی بیشتر از نیاز انسان در اجزاء عالم قرار داده شده است و انسان میتواند با کمی تفکر و مطالعه در اطراف خود به این دستورالعمل دست یابد و فراروی خود قرار بدهد و به خالق خود احسنت گفته و شکر سزاوار او را بجا آورد.


نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان سه شنبه, 02 اسفند 1390 ساعت 22:14

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .