امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 هجری شمسی , 10 ذي‌القعده 1445 هجری قمری , 19 می 2024 میلادی
**** شعار جهانی بهتر : بندگی خدا ، شاد کردن انسانها ، احترام به طبیعت ****
 
* * * قابل توجه بینندگان عزیز سایت جهانی بهتر : قسمت نظرات سایت راه اندازی شد . مدیریت سایت منتظر نظرات شما در پایان هر مطلب می باشد . ممنون * * * با دنبال کردن مطالب و معرفی سایت به دیگران انگیزه ما را در بهتر کردن امکانات سایت تقویت کنید * * *
 

مدیریت سایت

  previous  
 

دکتر محمد رضا امینیان

 
 

Dr.Aminian@jahanibehtar.com

 

آمار بازدیدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز432
mod_vvisit_counterدیروز302
mod_vvisit_counterاین ماه7623
mod_vvisit_counterکل بازدید1585286

آی پی شما : 18.226.87.83

مطالب

 

تولید،مصرف مشاهده در قالب PDF چاپ

جمعیت جهان به هفت میلیارد نفر رسیده است،این در حالیست که به نظر میرسد جمعیت سایر گونه های جانوری و گیاهی نه تنها افزایش نیافته بلکه در خیلی از موارد کاهش هم داشته و برخی از انواع نیز منقرض شده اند.

دانشمندان اعتقاد دارند که زنجیره حیات بصورت شگفت انگیزی به یکدیگر وابسته است و هر اتفاقی در اکوسیستم طبیعی در هر نقطه از جهان،تاثیر خود را در آن نقطه و در سایر نقاط عالم خواهد گذاشت.این اتفاق اگر در جهت عملکرد سیستم باشد،همه از آن منتفع میشوند و اگر به ضرر سیستم باشد،همه به نسبت تقصیر یا قصوری که در آن دارند،تاوان خواهند پرداخت.

یکی از مفاهیمی که میتواند انسان را در جهت حفظ محیط اطرافش یاری کند و او را وادار نماید که کمترین تغییرات منفی را در اکوسیستمها اعمال نماید اینست که مراقب باشد بیشتر از آنچه مصرف میکند تولید کند و یا حداقل تولید و مصرفش برابر باشد.

تولید به معنی فراگیر شدن و عینی شدن آنچه که در ذهن فراوری شده،شامل تولید علم،تولید هنر،تولید فناوری و تولید کالا است.ذهن انسان به عنوان والاترین جایگاه اندیشه و تفکر، بطور دایم با تجزیه و تحلیل داده ها، فکر جدیدی را شکل میدهد و سپس سعی میکند این ایده نو را بصورت علم،هنر،فناوری و کالا، در اختیار دیگران قرار دهد.

اگر در فرایند تولید، سه اصل اساسی بندگی خدا،شاد کردن انسانها و احترام به طبیعت لحاظ بشود،تعادل طبیعی جهان حفظ شده و از اختلالات ضد آرامش جلوگیری خواهد شد،چرا که درچنین حالتی انسانها سعی میکنند با تولید و مصرف به اندازه، کفه تولید را از مصرف سنگین تر نمایند.

مثلا هنگامی که شخصی بخواهد جهت امرار معاش کارگاهی را راه اندازی نماید،در صورتیکه شادی دیگران و حفظ طبیعت برای او مهم باشد،یقینا کارگاهی را تاسیس میکند که سلامت انسان و حفظ محیط زیست را رعایت نماید و در نتیجه تولیدات چنین کارگاهی باعث آرامش و آسایش خواهد شد.این مفهوم در مورد کارگردانی که مشغول ساختن یک فیلم و کشاورزی که مشغول شخم زمین برای کشت است نیز کاملا صادق است.

نوشته شده توسط دکتر محمد رضا امینیان جمعه, 05 اسفند 1390 ساعت 22:48

 

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به مدیریت سایت جهانی بهتر می باشد .

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .